گزارش تخصصی معلمان ادبیات
چکیده:
اقرأباسم ربک الذی خلق بخوان به نام پروردگاری که تورا خلق کرده است(سوره علق آیه 1)
خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می تواند
نتیجه ی تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدّتها به درازا کشیده است ، را
ازطریق خواندن در مدّت زمان کوتاهی فرا گیرد .
خوب خواندن از عوامل مهّم پیشرفت و سرگرمی ولذّت بردن ورفع خستگی است.
امروز باید به کودکان خود خواندن را بیاموزیم تا فردا بتوانند بخوانند ویاد
بگیرند. نکته ی مهّم در امر خواندن توجّه وتأکید بر امر فهمیدن می باشد نه
صرفاً که به صورت عادت در آمده است
مدت های طولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی
داشتند،با اصطلاحات معلول ادراکی،آسیب دیده ی مغزی و عصبی معرفی می کردند.
با توجه به یافته های جدید در مورد یادگیری، جمعی از متخصصین، اصطلاح
«ناتوانی های یادگیری» را جایگزین اصطلاحات قبل کردند. از آنجا که واژه ی
«ناتوانی» اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی یا نا توانی ذهنی را تداعی می
کند،یعنی نا توانی هایی که تبدیل به توانایی کامل نمی شوند، اصطلاحی مایوس
کننده می نماید و به نظر می رسد اگر در خصوص این موارد اصطلاح «اختلالات در
یادگیری» را به کار ببریم، مناسب تر باشد.
مبانی نظری گزارش
مقدمه:
قبل از بررسی نظر دانشمندان در زمینه ی روانخوانی به نظر نگارنده توجه
میکنیم که یک معلّم آگاه وعلاقه مند به شغل معلّمی باید ابتداروشهای مطالعه
وروان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد وسپس در پی برطرف کردن
اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمی باشد مگر این که خود معلّم از
روشهای مختلف مطالعه و روان خوانی اطّلاع کافی داشته باشد تا بتواند
درهنگام مشاهده دانش آموزانی که دارای مشکلی از این قبیل هستند،بهترین
تصمیم را برای پیشرفت ایشان اتخاذ کند.
دکتر مصطفی تبریزی نویسنده کتاب درمان اختلالات خواندن،در کتاب خود می
نویسد: دانش آموزانی اختلال خواندن دارند که تنها در یک یا چند ماده ی درسی
مشکل داشته باشند نه در همه ی دروس و از نظر هوشی در حد متوسط یا بالاتر
از آن باشد و از نظر بینایی، شنوایی و مغزی بیمار نباشندو همچنین از نظر
عاطفی و سازگاری مشکل جدی نداشته باشد و در برخی از فرایند های روانی
پایه(ادراک دیداری، شنیداری، درک زبان شفاهی و کتبی) دچار مشکل باشد. و
همچنین ایشان می نویسند: اختلال خواندن، یکی از اختلالات یادگیری ویژه است.
با وجود تحقیقات متعددی که برای یافتن علت آن انجام گرفته، هنوز یک نتیجه ی
قطعی در این مورد به دست نیامده است …
گزارش تخصصی معلمان ارزش و اهمیت درس ادبیات فارسی در مقطع متوسطه
دانلود گزارش تخصصی معلمان ارزش و اهمیت درس ادبیات فارسی در مقطع متوسطه بافرمت ورد وقابل ویرایش تعداد صفحات
گزارش تخصصی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس زبان و ادبیات
دانلود گزارش تخصصی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس زبان و ادبیات فارسی بوسیله آموزشهای دانش آموز محور و مدرسه محور بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات گزارش تخصصی ادبیات فارسی
گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان : بهبود وضعیت درس ادبیات فارسی دانش آموزان سال چهارم با کمک تکنیک های خلاقیت . بصورت ورد و قابل ویرایش نمونه گزارش تخصصی ادبیات فارسی هشتم : دانلود گزارش تخصصی درس ...
گزارش-تخصصی-ادبیات-فارسی-هشتم۳ روز پیش - گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی هشتم متوسطه اول 3 - گزارش… ... این نمونه گزارش تخصصی املا برای همه ...
گزارش تخصصی معلمان درس ادبیات : درس فارسی - ناجی بلاگ
گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان : بهبود وضعیت درس ادبیات فارسی دانش آموزان سال چهارم با کمک تکنیک های خلاقیت . بصورت ورد و قابل ویرایش .
گزارش تخصصی معلم ادبیات فارسی راهنمایی بایگانی - علم زبان
گزارش تخصصی ادبیات فارسی راهنمایی عنوان گرازش:تقویت خلاقیت ادبی و پرورش ذوق هنری دانش آموزان دوره ی راهنمایی تحصیلی نوع فایل : (WORD) قابل ویرایش ..دانلود رایگان گزارش تخصصی درس فارس
گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان : بهبود وضعیت درس ادبیات فارسی دانش آموزان سال چهارم با کمک تکنیک های خلاقیت . بصورت ورد و .گزارش تخصصی درس ادبیات - گزارش تخصصی
یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی است. ... Tags:گزارش تخصصی درس ادبیات ،گزارش تخصصی،معلمان،مقاله ...
گزارش تخصصی درس ادبیات فارسی
مطالب.گزارش تخصصی درس ادبیات فارسی. ZIP. گزارش تخصصی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس زبان و ادبیات فارسی بوسیله آموزشهای. 3000 تومان ...
دانلود گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی دانلود گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی 1 . دانلود رایگان گزارش تخصصی درس فارسی :: دانلود پروژه - بلاگ 30 ا کتبر 2016 ... گزارش تخصصی ...
گزارش تخصصی معلمان ادبیات